Villkor
Företagsinfo :
Alla affärer på kaffe247.se ingås mellan dig och:
kaffe247.se
c / o Danish Coffee & Tea ApS
VAT: DK31166888
Mysundevej 10
DK-8930 Randers, Danmark
TLF: +45 70267039
Mail: hello@kaffe247.se
Betalning:
Beställningar kan betalas på följande sätt:
Kreditkort:
Vi får Visa , MasterCard, Maestro och Paypal, vilket också visas av grafiken längst upp.
Alla priser är SEK och inklusive moms
Pengarna tas först ut på kundens kort när varan skickas från lager
Kaffe247.se använder en betalnings gateway från Bambora. Alla kortdata skickas krypterad.
Om vi inte kan leverera hela ordern, kan vi minska din betalning till den nya orderingången. Vi kan dock inte öka beloppet om du vill lägga till en eller flera artikelrader.
Leverans:
1-3 arbetsdagar.
Vi skickar vanligtvis samma dag som vi registrerar din insättning.
Om din beställning innehåller ordervaror skickas ordern emellertid bara när vi kan leverera en fullständig leverans.
Alla beställningar levereras med DHL - antingen via hemleverans, till en företagsadress eller till en DHL-ombud.
Du får ett mail när vi skickar din beställning.
Leveranskostnader:
Fri leverans på alla beställningar inom Sverige.
Returer
kaffe247.se ger dig 30 dagar full retur / avbokning direkt från den dag du mottar varorna enligt distansförsäljningslagstiftningen.
Utom här är choklad, sirap, te och kaffe - både råa och rostade.
När produkten returneras och uttagningsrätten utövas kan detta endast göras om varan returneras i samma skick och i originalförpackningen. Ångerrätten upphör därför om du använder produkten och det klart minskar varans försäljningsvärde.
Varor som byts ut kommer att bytas samma dag vi mottar dina returvaror. Kostnaderna för returförsändelser av denna typ bärs av dig. Vi betalar till
Återlämna frakten till dig. Om du vill återbetala pengarna kommer vi att underlätta vår expedition om du skickar information om din bank samtidigt. vi
Måste använda följande information:
Banknamn
Registreringsnummer (4 siffror)
Kontonummer (10 siffror)
Vi skickar beloppet till ditt konto samma dag som vi mottar varorna.
Klagomål och garanti
Köplagen ger 24 månaders garanti på alla varor. Rätten till fordran innebär att du som kund kan klaga på brister i produkten som har uppstått upp till 24 månader efter köpet. Du måste annonsera inom rimlig tid efter att du har identifierat bristen. Vi återbetalar rimliga fraktkostnader som du kan ha när du returnerar varan när klagomålet är motiverat.
Om varan är defekt vid ankomsten måste den återlämnas till oss senast en (1) vecka efter mottagandet.
Skulle produkten bryta ner under garantiperioden, repareras den kostnadsfritt hos tillverkaren eller tillverkarens verkstad, men vi förbehåller oss rätten att lösa ett klagomål genom att betala inköpspriset på produkten.
Skador på produkten på grund av funktionsfel, hanteringsfel, modifieringar eller grov missbruk av användaren omfattas inte av garantin.
Privat policy:
För att handla hos oss, var vänlig ange ditt namn, e-postadress och adress. Vi använder endast detta när du skickar din beställning till rätt plats, skickar dig ett mail med en orderbekräftelse och en uppdatering på e-post när din order har skickats.
- Vi kommer aldrig att avslöja din information till tredje part och dela aldrig dina uppgifter någon annanstans.
- Vi skickar aldrig oönskade mail till dig. Du mottar bara mail från oss om du anmäler dig till vårt nyhetsbrev.
- Vi lagrar bara ditt namn, e-postadress och adress i vårt system av bokföringsskäl i enlighet med Redovisningslagen.